22 Eylül 2014 Pazartesi

Uçaktan iniş o heyecan ve karşılama

     Tekrar merhabalar, yolculuğum fazla aktarmalı ve heyecanlı geçmişti ama sonuç olarak sabahın 5'inde de olsa karşılaştığım manzara bunların hepsine değdi dedirtecek türdendi. Soğuk havadan söz etmeden geçemem elbette, o yüzden mutlaka valizinizde kolay çıkarabileceğiniz bir yerde kalın bir giysiniz olmalı. Yoksa ilk haftayı bir yatakta geçirebilirsiniz :)
     Sağolsun ESN Porto'nun bana tahsis etmiş olduğu Buddy beni karşılamaya gelmişti hızlı bir şekilde valizlerimi taksinin bagajına attık ve evin yolunu tuttuk. Eve gelince o meşhur kiralık odalarla karşılaşmış oldum. Bir ev, 3 ayrı oda, 1 mutfak, 1 tuvalet, 1 banyo ve her oda başı 180 euro. Doğrusu pek bana göre değil. Her neyse odalardan biri okullar henüz açılmadığı için (10 Eylül ) boştu, ve ben de oraya yerleştim ev bulana kadar hatta alışana kadar orada kalacaktım. Buddy ve ev arkadaşının aç mısın sorusuna hayır diyemedim ve karşılaşmaktan korktuğum o manzarayla karşı karşıya kaldım, küçücük, ekmekcik diye nitelendirebileceğiniz ve hiç doyurucu olmayacağını sandığım o ekmeğin arasına, dilimlenmiş kaşar peyniri ve domatesi koyarak geri kalan işi tost makinesine bıraktı. Buradan hareketle çoğu Portekiz'linin bu şekilde misafirperver olduğunu düşünmeye başlamıştım ve bunu zamanla daha da iyi anladım zaten. Tostu da yedikten sonra, daha fazla dayanamayıp kendimi yatakta buldum ve yaklaşık olarak 10 saatlik bir uyku uyudum. 

Esn'e Buddy başvurusu için bu linki kullanabilirsiniz; www.esnporto.org 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder