22 Eylül 2014 Pazartesi

Esn ve Nihayet Yeni Evim

     Saat  10 gibi kalkıp hemen Esn'e gittim ve beni bir güzel bilgilendirdiler 10 euro karşılığında kartımı ve ücretsiz olarak hattımı da aldıktan sonra yolcu ettiler. Hat hakkında bilgilendirmem gerekirse diğer ülkelerin verdiklerinin aksine gayet kullanışlı bir hat. Normal öğrencilere 10 euro fakat biz Erasmuslara 7.5 euro'ya 500 dakika Portekiz içi her yöne konuşma paketi 500 mb internet paketi ve Portekiz içi sınırsız sms'e sahip oluyorsunuz. Tabi önemli ve en güzel husus da şu ki Whatsapp, Viber, Tango, Messenger ve daha nicesi ücretsiz. Yani internet paketinizden gitmiyor. Ve ilk bir hafta hiç yükleme yapmadan kullanabiliyorsunuz.

     Dün geceden elime aldığım adreslerle birlikte adresleri sora sora yola koyuldum, bir cafe'ye girdim ve cafe sahibine gösterdim adresleri yaşlı bir amcaydı ne yazık ki İngilizce bilmiyordu, yan tarafımda masada oturan gençleri gösterdi ve oraya sordum ben de. Adresi bildiklerini ve 15 dakika beklersem birlikte gidebileceğimizi söylediler, şans yüzüme gülüyordu. Oturup bir kahve içtim ben de, Portekizli ve İngilizce bilen birilerini bulmak dahası yardımsever birilerini bulmak iyi gelmişti. Meğerse arabaları da varmış Opel marka araca binip kıvırcık saçlı kızın şoförlüğünde evin olduğu mevkiye vardık ama ne yazık ki ev çoktan kiralanmıştı ve ilan sitede unutulmuştu. Araçtaki arkadaş da bir yer biliyorum diyerek bizi okyanusun kenarına sürükledi arabayı park ettikten sonra iki tane teyzenin yanına geldik, yılların vermiş olduğu tecrübe yüzlerindeki kırışıklıklardan belli oluyordu. İngilizce bilmedikleri gün gibi ortadaydı ve arkadaş Portekizce bir şeyler söylemeye başladı ben ise şaşkın bir şekilde onları izliyordum. Neyse ki arkadaş durumu izah etmeye başladı bana, teyzeler bu bölgenin emlakçılarıymış önlerinde koca birer kese ve içlerinde en az 20'şer tane anahtar var. Teyze de bana uygun bir yer olduğunu ve istersem bakmaya gidebileceğimizi söylemiş. Hay hay, zaten dünden razıyım fiyatı da duyunca görmeyi istiyorsunuz. 175 Euro ve her şey dahil, eşyalı, iki odalı az kalsın unutuyordum bir de okyanusa sıfır :)
    Eve geldiğimizde ev sahibini çamaşır sererken bulduk ve aralarında Portekizce konuşmaya başladılar. Ev sahibi bayan şöyle bi alıcı gözüyle baktı bana ve müstakbel evimin kapısını açtı bize, girince bile beni kirala dercesine hoş bir kokuyla karşılaştım. Odalar, yataklar, dolaplar, gardırop, tuvalet, banyo...  Hepsi de gayet temiz ve kullanılabilir şeylerdi sevmiştim burayı ve artık karar verme zamanı gelmişti herkes yüzüme bakıyordu. Kararım da belliydi zaten aklıma takılan birçok şeyi de sorduktan sonra ertesi gün gelip taşınmak için oradan ayrıldım. Ev sahipleri İngilizce bilmiyordu ama bunun pek de sorun olacağını düşünmüyordum doğrusu. Sonuçta jest ve mimik diye bir şey var anlaşabiliyorsunuz bir şekilde :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder